bazı şeyler : 1- 6 seninle mutsuz ama bahtiyardım! - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

bazı şeyler : 1- 6 seninle mutsuz ama bahtiyardım!


1- insanlar mutsuz sevgilim. ben de seninle mutsuz ama bahtiyardım.*

2- bir durak dolusu insan hepsi kuzeye bakıyorlar. sanki godot'u bekliyorlar. baharın yine gelmediği kasvetli bir salı sabahı.

3- imkansız görünen bir sürü hayalim var benim sevgilim. en az senin kadar! onlara inanmak, bağrıma basmak ve dahi koklamak. hissetmek sonra. ama işte tüm imkânsızlığımla seviyorum..

4-ne kadar çirkin olursa olsun, güneş gören binalar bir başka güzel görünüyor gözüme. dahası güneşin değdiği her bir şey öyle. mucize değildir de nedir bu? lakin ortalıkta baharın kokusu hala yok. bahar diyorum çok uzak sevgilim. özledim!

5-bazen de diyorum ki sevgilim; ne kadar kapalı olursa olsun tüm yollar bir çıkış yolu mutlaka olmalı insanın. bir son şansı. bir, iki hatta üçüncüsünü kaçırmış olsa da köprüden önce bir son çıkış hakkı diyorum. mesela bir kez olsun doğru yöne dönen devranı.
peki ya benim son çıkışım hangisiydi. ya da var mıydı?
yol boyu bunu düşündüm.
o ise şirketin finansal sıkıntılarını anlatmaya başladı. hastayım dedim. oralı olmadı. benim anlatacak ne bir şeyim ne de halim vardı. mecbur o'nu dinler gibi yaptım. uzun soluklu, iki harfli ve tek heceli onay cümleleri kurdum. aradaki kısa boşluklarda uzun uzun düşündüm. bir ara beynimin içinde dönen şarkılardan birine tutunup acilen uzaklaşmak istedim oradan. ve hatta dünyadan. 

tabi ya belki de çok sevdiğin bir filmin içinde kaybolmaktır çıkış yolu. misal güneşli pazartesiler çok uygun benim için. senin için de bir sakıncası yoksa tabi. ya da ve belki de bir kitabın yıpranmış ama huzur kokan sayfalarında bulmak diyorum o çıkışı. ne muhteşem olurdu?



6-hani tüm sokakların ona çıktığı naif meydanlar vardır bazı şehirlerde. işte tıpkı o sokaklar gibi tüm düşüncelerim, yazdığım ve yazmayı düşündüğüm bütün cümlelerim de sana çıkıyor artık. bilmiyorsun.
bilmek isteyeceğini düşündüm.
.
son çalan şarkı : ahmet aslan-susarak özlüyorum

* birhan keskin