bakkala diye çıkıp bir daha işe dönmeyesim var - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

bakkala diye çıkıp bir daha işe dönmeyesim var

daha önce söyledim mi bilmiyorum?
bu muhteşem güneş olmasa dünya yaşanılır bir yer olmazdı yemin ediyorum. 
hayır hayır, güneşin doğasal mutlakından bahsetmiyorum sevgilim. elbette ki kastettiğim bir sihir gibi üzerimize çöken güneşin manevi gücü. her bir hücremize ayrı ayrı nakşettiği yaşama sevinci.
.
cemal süreya mutlulukla kahvaltı arasında sade, anlaşılır bir bağıntı kurmuştu. oysa bana sorarsan; güneş mutluluğun bizatihi kendisi. hele ki bu yaz-bahar başlangıçlarında.
.
o yüzden diyorum ki sevgilim, böyle güzel havalarda çalışmak taammüden yasaklansın.
yasaklanmıyorsa da biz o işyerini terk edelim güneşli bir öğlen vakti. sahile gidip iki çay söyleyelim, birisi açık. yalnız ama mağrur belediye banklarından birine oturalım bir müddet. denize ve martılara şükran borcumuzu ödedikten hemen sonra -ki saatimiz güneşli bir nisan öğleden sonrasını gösterirken- eve gidip eski bir türk filmi izleyelim.
.
diyorum ki sevgilim; böyle güneşli bir günde gidelim.