tanpınar'ı ayarlama enstitüsü - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

tanpınar'ı ayarlama enstitüsü

geçen kış tam da bu zamanlar keskin bir virajdayken saatleri ayarlama enstitüsü'nü okuma kararı almıştım. olmadı. okumadım. bir sürü başka kitap okudum, saçma sapan bir dolu dizi ve film izledim ama tanpınar'a dokunmadım.
bugünlerde yine aynı keskin virajdayım. işsizim de üstelik. iş arayacağım yerde aylak aylak dolaşıyorum soğuk istanbul sokaklarında. hayatıma anlam katacak bir şey arıyor gibiyim sanki. ama ne aradığımı bilmiyorum.  büyüsüne kapılabileceğim bir sokak. bir mekan. yahut bir kitap. ya da herhangi bir sanat eseri işte. hatta bir hayvan. bir martı mesela. söylemiştim. kuşlar benim en kıskandıklarım.

bilemiyorum?
bir şey işte.
.
öte yandan sonu bu denli kesin olan bir hayat için çok fazla düşünüyoruz. çok fazla dert ve yük ediniyoruz,. çok, çok fazla her şey.
.
acaba diyorum bu kış tanpınar'ı mı okusam?