kaptanın seyir defteri - kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı

kaptanın seyir defteri

uyku tutmadı. bir şeyler okurum en azından dedim. daha karga kahvaltısını etmeden kalktım aylar sonra ilk kez bir tatil sabahı.
kitap olmadı. internet, gazete, kahvaltı vs derken erkenden attım kendimi buzlu sokağa.
çok soğuktu. köpek öldüren soğuğu. dünden daha soğuk.
berber metoya gittim.
ayda bir giderim. o saçlarımı keser, anlatır ben dinlerim.
bazen ben anlatırım. o dinler mi bilmem.
konu hep aynı. hayat zor azizim.
bazen de fener, beşiktaş. ama çokça hayat.
asla memleket değil! insan kurtarılır daha doğrusu kurtarılmaya çalışılır bizim muhabbetlerde.
bu sefer çok zor durumda olan meto. bana bile söylememiş sıkıntısını bunca zamandır.
bana bile diyorum sanki kankam. alt tarafı müşterisiyim.
gerçi on sene oldu nerdeyse. ama zor durumda işte meto.
çok zor. elden gelmiyor bir şey.
bazen hiç bir şey diyemediğin anlar olur hayatta. sözün bittiği yer der büyüklerimiz!
ne desen boş konuşmuş olacağını bilmenin ağırlığında, çaresizliğin esareti altında ezilirsin. konuşamazsın. susarsın. yapacağın en iyi şey susmaktır bu durumda.
sustum..
sonra üşüyen ayaklarımın altına keçe demişti doktor.
yan sokaktaki ayakkabıcı fırat'a gittim. onun çayı sıcak, sırtı pek. fakat çenesi benim diyen tulûatçıdan daha çok. dinleyecek keyfim yoktu. o esnada içeri giren eczacı rüsteme de selam çakıp işim var bahanesiyle çıktım hızlıca. bir abimizi görmeliydim. gönül koydu geçen perşembe, bu cumartesi gel de çay içelim, yemek yiyelim. kar kış zarar etmez bize.
etmedi de nitekim. gittim ama habersiz. yerinde yoktu. gelecekti. doksan dakika bekleyemedim. bir daha ki sefere artık diyerek önümüzdeki cumartesilere attım topu.
çıktım. kapıda dolmuşa el ettim. dolmuştu. durmadı.
hırs yaptım. yürüdüm.
soğuğu ciğerlerime çektim. ağzımdan çıkan dumanı izledim bir süre hayranlıkla.
yürüdüm.
düşündüm.
müzik dinledim. karışık.
sezen'den rammstein'e, sıla'dan amy winehouse'a..
insanları izledim. kedileri, köpekleri. kargaları sonra.
yağan karı usul usul..
bir şey hissetmedim. hiç bir şey.
meto aklımdaydı.
hava çok soğuktu.
rüzgar marmarada kuzeyden esiyordu.

.
rammstein - amour
.